close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דיור לציבור הדתי לאומי, פרויקטים נבחרים

מערכת שורשכו תמוז, תשעד24/07/2014

מאמר אודות פרויקטים שונים שמוצעים ספציפית לאוכלוסייה הדתית לאומית

תגיות:

ישנם פרויקטים נבחרים רבים של דיור לציבור הדתי לאומי, אחד מאותם פרויקטים שספג כותרות רבות וזאת משום העובדה שהצד החילוני של הפרויקט לא הצליח להשלים עם העובדה שחילונים, דתיים לאומיים וחרדים יתגוררו אחד לצד השני, הוא פרויקט חריש המפורסם. מאמר זה יסביר אודות פרויקטים שונים שמוצעים ספציפית לאוכלוסייה הדתית לאומית.

דיור לציבור הדתי לאומי
רוב האנשים אינם מודעים לעובדה שיש פרויקטים מיוחדים שמיועדים לקהל יעד אחד בישראל, האוכלוסייה הדתית לאומית. אם גם אם משתייכים אל קהילה זו, התחתנתם ואתם מעוניינים להרחיב את המשפחה במקום מגורים שמאגד משפחות נוספות שמאמינות באותם ערכים בהם אתם מאמינים, בוודאי תשמחו לשמוע שיש פרויקטים נבחרים רבים של דיור שמיועדים לציבור הדתי לאומי.

הפרויקטים המוצעים הם בכל רחבי הארץ וכוללים את כל הצרכים המיוחדים של האוכלוסייה הדתית:

  • אוכלוסייה שומרת שבת- הפרויקטים הם בשכונה של אנשים ששומרים את השבת.
  • שעוני שבת- בכל בית יהיו שעוני שבת עבור כל הקשור אל חימום ותאורה בשבת וחגים.
  • כיור כפול- שני כיורים שמותאמים לשמירה על כשרות. הפרדה גמורה בין חלב לבשר.
  • כיור מיוחד- שמיועד לנטילה של הידיים לפני כל ארוחה.
  • ארונות אחסון- ריבוי ארונות לאחסון וזאת משום ההפרדה בין הכלים החלביים והבשריים.
  • מעלית שבת- מעלית עם מנגנון מיוחד שהופך להיות פעיל בשבתות וחגים.
  • בתי כנסת- שכונה בה יש לפחות בית כנסת אחד בו האוכלוסייה הדתית תוכל להתפלל.
  • מקוואות- שכונה בה יש מספר מקוואות לקהל הנשים הדתיות.
  • הצעת ביטוח דירה מותאם- יש אפשרות לקבל הצעת ביטוח לדירה שמותאמת לקהל הדתי.
     
    פרויקטים נבחרים לציבור הדתי
    אנשים רבים שמשתייכים אל הציבור הדתי לאומי הם אנשים בעלי יכולות כלכליות. משום שאנשים אלו מעוניינים לחיות בקרב אוכלוסייה ששווה פחות או יותר ברמתה למצב הסוציו אקונומי שלהם ומאמינה בסולם הערכים שנגזר מהעולם דתי בעל האמונה בה הם מאמינים, הם תרים אחר פרויקטים יוקרתיים נבחרים עבור האוכלוסייה הדתית לאומית. נכון להיום יש פרויקטים של מתחמי בנייה יוקרתיים לציבור הדתי שמתאימים לציבור שמעוניין לחיות באיכות חיים גבוהה. בנוסף, יש פרויקטים שמוצעים לכלל הציבור אך מאפשרים גם לקהל הדתי להשתלב בו וזאת על ידי כך שניתן לבצע בדירות המוצעות לציבור זה, שינויים מסוימים המתאימים לאורח חייהם ויש ריבוי של בתי כנסת ומקוואות באותה שכונה בה נבנים מגדלי היוקרה.

    לסיכום, נכון להיום יותר מעשרה אחוזים מכלל האוכלוסייה בישראל משתייכים אל הציבור הדתי לאומי. לרבים מהאוכלוסייה הזו, חשוב לחנך את הילדים שלהם בסביבה של אנשים שמאמינים בסולם הערכים הדתי, בסביבה שמציעה חינוך דתי איכותי ובבתים שמותאמים לשמירה על השבת והאיסורים השונים לפי דת. זוהי הסיבה בגללה יש פרויקטים נבחרים שנבנים במיוחד לציבור הדתי לאומי ועוד רבים יבנו בעתיד ככל הראה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה